VÝCHOVNÝ PORADCE

 Informace pro rodiče a žáky

Mgr. Marcela Staňková

 

Konzultační hodiny – kdykoliv po předchozí domluvě.

 

O CO SE STARÁM A S ČÍM VÁM MOHU POMOCI ?

 

1. Oblast kariérového poradenství

 

- základní skupinová šetření k volbě povolání – zájmové dotazníky

- individuální šetření a poradenství (ve spolupráci s tř. učitelem)

- evidence a aktualizace roční nabídky učebních oborů

- zajištění styku se zástupci středních škol

- zajištění návštěvy každoročního Veletrhu vzdělávání v Chomutově

  (pro vycházející žáky)

- spolupráce s třídními učiteli při vyplňování a odesílání přihlášek

   na SŠ v daných termínech

- poskytování poradenské činnosti pro rodiče a žáky při volbě

  povolání, při přijímacím i odvolacím řízení

- zpracování přehledu o úspěšnosti žáků v přijímacím řízení

 

2. Spolupráce s PPP při integraci dětí

 

- evidence integrovaných žáků, kontrola následných vyšetření, shromažďování odborných zpráv o žácích v poradenské péči

- vyhledávání žáků, jejichž vývoj a vzdělání vyžaduje zvláštní pozornost

- navrhování na vyšetření žáků v pedagogicko - psychologické poradně nebo speciálně pedagogickém centru

- zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb

- příprava podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením ve škole,koordinace poskytování poradenských služeb

 

 

 

3. Evidence a sledování žáků s výchovnými problémy

 

- spolupráce s třídními učiteli při řešení výchovných problémů

- příprava podkladů pro jednání s rodiči včetně doporučení

- svolávání výchovných komisí s rodiči problémových žáků, aktivní

   účast při těchto jednáních

- spolupráce s orgány státní správy a samosprávy, orgány sociální           péče aj.

 

4. Metodické a informační činnosti

 

- metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách   kariérového rozhodování, integrace, individuálně vzdělávacích plánů

- předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství

- poskytování informací o činnosti školy, školských a poradenských

  zařízeních v regionu

- vedení písemných záznamů činností výchovného poradce

 

5. Specifické oblasti

 

- zajištění dalších úkolů dle pokynů ředitele školy

- úzká spolupráce s metodikem prevence školy

- sledování změn v právních předpisech týkajících se problematiky

  výchovného poradenství

- sledování žáků nadaných a talentovaných, ve spolupráci s třídním učitelem navrhování další péče o tyto žáky

- pomoc při řešení konfliktních situací ve škole (rodiče – učitel, učitel – žák, žák – žák)