VÝCHOVNÝ PORADCE
Informace pro rodiče a žáky
Mgr. Marcela Staňková
Konzultační hodiny – kdykoliv po předchozí domluvě.
O CO SE STARÁM A S ČÍM VÁM MOHU POMOCI ?
1. Oblast kariérového poradenství
- základní skupinová šetření k volbě povolání – zájmové dotazníky
- individuální šetření a poradenství (ve spolupráci s tř. učitelem)
- evidence a aktualizace roční nabídky učebních oborů
- zajištění styku se zástupci středních škol
- zajištění návštěvy každoročního Veletrhu vzdělávání v Chomutově
(pro vycházející žáky)
- spolupráce s třídními učiteli při vyplňování a odesílání přihlášek
na SŠ v daných termínech
- poskytování poradenské činnosti pro rodiče a žáky při volbě
povolání, při přijímacím i odvolacím řízení
- zpracování přehledu o úspěšnosti žáků v přijímacím řízení
2. Spolupráce s PPP při integraci dětí
- evidence integrovaných žáků, kontrola následných vyšetření, shromažďování odborných zpráv o žácích v poradenské péči
- vyhledávání žáků, jejichž vývoj a vzdělání vyžaduje zvláštní pozornost
- navrhování na vyšetření žáků v pedagogicko - psychologické poradně nebo speciálně pedagogickém centru
- zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb
- příprava podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením ve škole,koordinace poskytování poradenských služeb
3. Evidence a sledování žáků s výchovnými problémy
- spolupráce s třídními učiteli při řešení výchovných problémů
- příprava podkladů pro jednání s rodiči včetně doporučení
- svolávání výchovných komisí s rodiči problémových žáků, aktivní
účast při těchto jednáních
- spolupráce s orgány státní správy a samosprávy, orgány sociální péče aj.
4. Metodické a informační činnosti
- metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách kariérového rozhodování, integrace, individuálně vzdělávacích plánů
- předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství
- poskytování informací o činnosti školy, školských a poradenských
zařízeních v regionu
- vedení písemných záznamů činností výchovného poradce
5. Specifické oblasti
- zajištění dalších úkolů dle pokynů ředitele školy
- úzká spolupráce s metodikem prevence školy
- sledování změn v právních předpisech týkajících se problematiky
výchovného poradenství
- sledování žáků nadaných a talentovaných, ve spolupráci s třídním učitelem navrhování další péče o tyto žáky
- pomoc při řešení konfliktních situací ve škole (rodiče – učitel, učitel – žák, žák – žák)